segunda-feira, 7 de abril de 2008

La vie est belle

منذ عدة أعوام وأنا أعاني من عملي الكثير والمجهد وأبحث عن السبب في كل ضغط العمل عليَّحتى وجدت السبب الحقيقي في كوني مشغول طول الوقت أنا تعبت جداً من كتر الشغل

عدد سكان سوريا 18 مليونمنهم 6 مليون عجائز وكبار السن

فيتبقى 12 مليون لكي يعملون

منهم 8 مليون لا يزالوا يدرسون فيتبقى 4 مليون للعمل
منهم 2 مليون بالعسكرية والجيش فيتبقى 2 مليون للعمل
منهم 1.5 مليون حكوميين وسياسيين فيتبقى 0.5مليون للعمل
منهم 450 ألف مرضى بالمستشفيات ومعاقين ومقعدون فيتبقى 400 الف للعمل
منهم499998 في السجون فيتبقى 2 فقط للعمل

أنا وأنت
وأنت تارك العالم كله وقاعد تقرا ايميلك

يعني أنا بس اللي اشتغل
!!!

Nenhum comentário: